Game day - Reisverslag uit Porto Alegre, Brazilië van Lennart Jonker - WaarBenJij.nu Game day - Reisverslag uit Porto Alegre, Brazilië van Lennart Jonker - WaarBenJij.nu

Game day

Door: Lennart

Blijf op de hoogte en volg Lennart

19 Juni 2014 | Brazilië, Porto Alegre

Gisteren zijn we bij de wedstrijd geweest. We vertrokken op tijd omdat we niet in de buurt van het stadion konden parkeren, het was ongeveer 7 km lopen/slenteren. Op de boulevard kwamen we de grote stoet supporters tegen en de Nederlanders vallen met hun oranje pakkies goed op. In het stadion zelf zaten we tussen de Aussies (Australiërs). En ik moet toegeven: die weten wel wat feesten is! Ondanks dat de meeste vooraf al dachten dat ze zouden verliezen was er een goede sfeer. Op het moment dat het 2-1 werd voor Aussies ontplofte het stadion zo wat en zelfs na de wedstrijd waren de Aussies misschien nog wel meer aan het feesten dan de Hollanders.

Op de heen en terug weg naar het stadion kwamen we ook langs een favela. Ondanks dat Porto Algere en omliggende steden redelijk goed zijn ontwikkeld zijn dus ook hier favela’s. Al zijn die niet zo groot als in Rio.

Gisteravond hebben we spontaan met Lukas en Daniël Alvez een bijbelstudie/talencursus gedaan. Dan merken hoe moeilijk de Nederlandse taal is. Ze hebben erg veel moeite met de ‘G’ en de ‘R’. Maar dat levert wel hilarische momenten op. Daarin tegen hebben wij ook moeite met het uitspreken van sommige woorden in het Portugees waar zij dan hartelijk om kunnen lachen. Maar de eerste woordjes beginnen te komen en dat kunnen de mensen die geen Engels wel waarderen.

Vandaag gaan we de bergen in. Het schijnt heel mooi te zijn dus ik zal mijn camera meenemen en wat mooie plaatjes proberen te schieten voor jullie ;)

• 19 Juni 2014 - 14:33

Arjan Jonker:

Mooie foto's Len ! Heb je ook foto;s van de wedstrijd zelf ?