Change of plans - Reisverslag uit Canoas, Brazilië van Lennart Jonker - WaarBenJij.nu Change of plans - Reisverslag uit Canoas, Brazilië van Lennart Jonker - WaarBenJij.nu

Change of plans

Door: Lennart

Blijf op de hoogte en volg Lennart

18 Juni 2014 | Brazilië, Canoas

Vandaag stond een toerusting en evangelisatie op het vliegveld op het programma maar dat ging niet door. Daniël Alvez (de predikant) heeft geen toestemming gekregen van de luchtmacht. Het zou niet veilig genoeg zijn. Daarom was vandaag een rustdag ingepland en zijn we naar een shopping mall geweest. Dat is een grote verzameling van winkels en is eigenlijk hetzelfde als in Europa, ook de prijzen.

Vanmiddag hebben we samen een paar jongeren bij Daniël Alvez de wedstrijd Brazilië – Mexico gezien. Hierin blijkt ook het temperament van de Brazilianen bij elke kans liepen de emoties verder op. De wedstrijd eindigde uiteindelijk in een gelijkspel.

Na de wedstrijd hebben we de plannen voor de komende week verder doorgenomen. Er werd flink gediscussieerd in het Portugees en op een gegeven moment zegt de tolk als verklaring: “It’s Brazilian planning, it’s called improvisation.” Het programma gaat er iets anders uitzien aangezien we niet meer op het vliegveld kunnen evangeliseren. In plaats daarvan kunnen we meer dingen bezoeken zoals een opvanghuis voor gehandicapte kinderen, een olieraffinaderij, de stad, de bergen en een soort school voor probleem kinderen. Een mooi gevarieerd programma.

Vanavond zijn we nog uiteten geweest in een typisch Braziliaans restaurant waar ze met het hoofdgerecht (verschillende soorten vlees) aan tafel komen en je kan uitkiezen wat je wilt. Erg lekker en all-you-can-eat dus er was ook genoeg. Nu op tijd naar bed want ik zit nog niet helemaal in het ritme van hier.

• 18 Juni 2014 - 09:55

Johannes:

Haha! Ja ga maar lekker op tijd slapen! Dat is goed voor jou, in tegenstelling tot wat je in Zwolle altijd doet ;).

• 18 Juni 2014 - 11:18

Inge:

Ik zie dat helemaal voor me: temperamentvolle Brazilianen en stoïcijnse Nederlanders :) Leuke combi! Het zou toch wat zijn als Braziilë tegen Nederland moet voetballen....

• 18 Juni 2014 - 11:32

Klaas Harink:

Hallo Lennart, fijn dat we jullie zo een beetje kunnen volgen. De zin: “It’s Brazilian planning, it’s called improvisation.” is een voltreffer. Gelukkig lachen de Brazilianen er zelf ook om. Geniet ze. En voor vanmiddag als je de wedstrijd Nederland - Australië bijwoont ............... veel plezier. Ben jaloers.

Groet, Klaas Harink