Off we go! - Reisverslag uit Canoas, Brazilië van Lennart Jonker - WaarBenJij.nu Off we go! - Reisverslag uit Canoas, Brazilië van Lennart Jonker - WaarBenJij.nu

Off we go!

Door: Lennart

Blijf op de hoogte en volg Lennart

17 Juni 2014 | Brazilië, Canoas

Inmiddels zijn we veilig aangekomen in Brasil. Maar wat was het ver! Vanochtend (het is hier 23:00 nu ik dit schrijf) verzamelden we om 4:00 uur op Schiphol. Het inchecken van de bagage af geen problemen ook niet de 2 extra tassen met de ongeveer 100 voetballen. Van Schiphol ging het om 6 uur naar Lissabon. Daar overstappen, na 2 uur wachttijd, op de laatste etappe naar Porto Alegre. Deze vlucht vertrok om 10:00 uur (plaatselijke tijd) en we kwamen om rond 18:00 uur (plaatselijke tijd) aan in Porto Alegre. Het tijdverschil is 5:00 uur vroeg dan Nederland. De vlucht duurde ongeveer 10 uur. Er was onderweg genoeg tijd om elkaar wat beter te leren kennen, films te kijken en een boekje te lezen en dat nog een keer of 10 te herhalen ;)

Zo waar is onze bagage ook allemaal goed aangekomen op Porto Alegre en na de douane en costums waren we dan eindelijk in Brazilië. We werden op gewacht door een enthousiaste groep mensen van kerk en na het rondje met voorstellen, handen schudden en omhelzen was ik de meeste namen al weer vergeten. (Maar dat is dan ook nooit mij sterkste punt geweest.) De naam die ik in ieder geval heb onthouden is Daniël. Dat is de predikant, zijn zoon en de tolk. Dus als we hulp nodig hebben hoeven we alleen ‘Daniël’ te roepen. Wat mij direct opvalt aan de Brazilianen is het enthousiasme en hun behulpzaamheid.

Na de eerste kennismaking splitst we de groep op. Pieter en Rein bij het ene gastgezin en wij (Alma, Gosse en Lennart) bij het andere gastgezin op een legerbasis. Dit heeft Daniël geregeld omdat hij ook een legerpredikant is. Na een pizza en wat verdere kennismaking met Daniël (de predikant) en zijn gezin, is het dan nu toch eindelijk tijd om ons bedje in te kruipen. Ik inmiddels al 24 uur onderweg…

• 17 Juni 2014 - 08:12

Inge:

Fijn te horen dat jullie goed zijn aangekomen en zo gastvrij zijn ontvangen! Lfs van thuis.

• 17 Juni 2014 - 09:44

Opa En Oma Jonker:

Hoi Lennart,even een berichtje vanuit ons vakantieadres,uit Eersel.Wij wensen jou een hele fijne tijd met elkaar,wel een drukke maar mooie periode.lfs opa&oma.

• 17 Juni 2014 - 21:04

Gerjan:

Hè Lennart, goede reis en veel plezier daar. Mooie ervaring!
    Groeten uit Zwolle

• 17 Juni 2014 - 22:28

Jacqueline Anjema:

Wauw... Veel plezier daar lennart! En ook veel plezier morgen bij de wedstrijd ! Zal kijken of ik je kan zien zitten

• 17 Juni 2014 - 22:43

Johannes:

He Lennart,

Tof dat je er bent man! Veel plezier daar! Lange vlucht... tien uur... pfoe... Geniet ervan! Morgen ga ik dus niet klimmen... kan ik mooi voetbal kijken ;).

Later!

• 17 Juni 2014 - 23:00

Karine:

He Lennart,

Wauw, wat een superervaring! een hele fijne tijd!
    Groeten Karine