Een dag vol verrassingen - Reisverslag uit Canoas, Brazilië van Lennart Jonker - WaarBenJij.nu Een dag vol verrassingen - Reisverslag uit Canoas, Brazilië van Lennart Jonker - WaarBenJij.nu

Een dag vol verrassingen

Door: Lennart

Blijf op de hoogte en volg Lennart

15 Juni 2015 | Brazilië, Canoas

Zaterdag, valentijnsdag, althans in Brazilië. Ik dacht dat het leuk zou zijn als ik Salomé een kleinigheidje zou geven. Dus ik was de dag ervoor naar de shopping mall geweest, Salomé was aan het werk dus ik had alle tijd. Maar een cadeautje kopen, alleen, in een land waar je de taal niet van spreekt, is een groot avontuur (stiekem vond ik het best spannend). Maar gelukkig kan je ook je handen gebruiken en met het zinnetje: 'Eu não falo Português' begrijpen ze dat ze niet te veel hoeven vragen: ik versta er toch niet zoveel van. Het uiteindelijke resultaat: een knuffelbeer met wat chocolade.

's Ochtends bij het ontbijt gaf ik haar eerst een kaartje en daarna het beertje. Zoals ik had gehoopt, was Sa erg verrast en vond het heel bijzonder dat ik in mijn alleentje dat had gedaan voor haar. Yes! Mission successful en een eerste stap voor deze onvergetelijke dag.

Na het ontbijt moest Sa nog een paar uur werken en dat kwam goed uit, zo kon ik nog even oefenen. Na het werk gingen we lunchen in de shopping mall (echt handig zo'n ding, je vindt er echt alles) en Sa moest ook nog naar de kapper.
We hadden de dag er voor af gesproken om naar het park te gaan om foto's te maken die we naar jullie konden sturen. Dat was natuurlijk ook een mooi excuus om mooie kleren aan te doen.
Ik begon wel een beetje zenuwachtig te worden want het werd al wat laat, 4 uur, en de zon kwam al steeds lager te staan. Na de kapper snel naar het park. Misschien niet heel handig maar ik was er nog niet eerder geweest dus ik had geen idee waar het was en of het een mooie plek was. Maar gelukkig rond 5 uur waren we er eindelijk en de zon was net aan het ondergaan wat een prachtige lucht gaf en het park is prachtig.

Met de camera op de timer, een paar oefen foto's en wat schuiven voor een mooie plek, was het zover... (Gelukkig had ik wat geoefend thuis.) Met een afleiden vraag weet ik het doosje in mijn broekzak te doen. Ik zet de camera op filmen... Sa denkt nog steeds dat ik een foto ga maken. Ik was verschikkelijk zenuwachtig en waarschijnlijk trilde ik ietsje want Salomé vroeg of ik het misschien koud had.
Maar, nee, want daar in een park in Brazilië, met de ondergaande zon, met het mooiste meisje voor mij en kijk ik in haar ogen, ga ik op mijn knie en vraag ik haar ten huwelijk met een mooie ring. (die had ik al gekocht in Zeewolde voordat ik naar Brazilië ging.)

Ik hoop dat jullie haar reactie kunnen zien op de foto's. Ze was helemaal overdonderd. Maar ze zei: 'yes, of course!' Hierbij is het dan officieel: we zijn verloofd! Om te laten zien dat ik het echt serieus meende hadden ik nog een cadeautje: 2 boekjes "the marriage course."

  • 15 Juni 2015 - 19:12

    Inge:

    <3 <3 <3
    Lief verhaal! We wensen jullie Gods zegen!

  • 15 Juni 2015 - 19:22

    Matthijs Jonker:

    Wauw..! Wat onwijs gaaf! Van harte gefeliciteerd hiermee :-)

  • 15 Juni 2015 - 19:24

    Jeroen Anjema:

    Lennart en Salomé,

    Van harte met dit mooie moment. Wij wensen jullie samen een goede tijd toe.

    Groeten uit Assen!
    J+J+D+F

  • 15 Juni 2015 - 19:37

    Marco Woensdregt:

    Lennart en Salome,

    wauw wat gaaf, gefeliciteerd. Gods zegen voor een heeel lang en gelukkig leven.

    Groeten assen
    Marco & Karine
    anneroos & Gertjan
    loreen

  • 15 Juni 2015 - 19:44

    Dion:

    Wat super gaaf!!!
    Heel veel geluk samen!
    Groetjes,

    Dion, Michelle en Noah

  • 15 Juni 2015 - 20:18

    Erwin Vijfhuizen:

    Goed gedaan man!
    Maak er wat moois van met die Braziliaanse schoonheid van je!

  • 15 Juni 2015 - 20:28

    Gerjan:

    Wauw Lennart en Salome, wat een goed nieuws! Kom je nog wel terug of moeten we vast de tickets bestellen? Groet Gerjan

  • 15 Juni 2015 - 20:42

    Jacqueline:

    Lennart...wat romantisch! Ik wist niet dat je het in je had!
    Gods zegen toegewenst!
    We hebben wel zin in een Braziliaanse bruiloft!
    Groeten Berry en Jacqueline

  • 15 Juni 2015 - 21:38

    Opa Jonker Uit Gulpen :

    Wat leuk voor jullie samen wij wensen jullie heel veel geluk voor de toekomst en geniet er van om zo samen te zijn ,en vooral gods onmisbare zegen op jullie verdere levens weg.toi toi.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lennart

Actief sinds 31 Mei 2014
Verslag gelezen: 437
Totaal aantal bezoekers 10382

Voorgaande reizen:

04 Mei 2015 - 31 Juli 2015

Brazilië 2.0

25 Juli 2014 - 02 Augustus 2014

YouSee

16 Juni 2014 - 02 Juli 2014

Braziliëreis

Landen bezocht: