Afscheid - Reisverslag uit Zeewolde, Nederland van Lennart Jonker - WaarBenJij.nu Afscheid - Reisverslag uit Zeewolde, Nederland van Lennart Jonker - WaarBenJij.nu

Afscheid

Blijf op de hoogte en volg Lennart

02 Augustus 2015 | Nederland, Zeewolde

Het moment is eindelijk daar... Iets waar we erg tegen opzagen, het afscheid. Maar voor dat het zo ver was gingen we eerst nog naar de kerk, dat was donderdagavond. Elke donderdagavond is er een Bijbelstudie. dus daar gingen we naar toe, om voor de laatste keer de kerk, de pastor en onze vrienden te zien.
De bijbelstudie was goed maar op het einde was er nog verrassing, Daniel nam het woord en zei dat het vandaag de laatste dag was dat de Hollander hier zou zijn. Dus hadden ze een filmpje gemaakt met foto's van de afgelopen tijd, erg leuk. Hij staat op YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=DKVtiscIhbs. Daarna werden we naar voren gehaald en daar hebben we samen met Daniel en pastor Daniel gebeden voor ons. Erg mooi, ook al verstond ik meer dan de helft niet.

Aansluiten had de jeugd nog een verrassing: een heus afscheidsfeestje! In de ruimte naast de kerk (een nieuwe locatie, die nog in aanbouw is, voor onderwijs met verschillende zalen en boven een nieuwe ambtswoning). Ze hadden wat slingers opgehangen en ze hadden een foto van ons ingelijst. De foto was gemaakt op Valentijnsdag op de bijeenkomst die pastor Daniel had georganiseerd. Rond de foto heeft iedereen een klein stukje geschreven, dus krijgt vast een plekje straks in ons huisje ;)
Uiteraard was er ook genoeg te eten op het feest, anders is het geen feestje natuurlijk. Men had taarten, zowel zoet als hartig. Erugh lekker!

Vrijdag was het dan echt zo ver, we moesten elkaar weer loslaten en afscheidnemen. Maar niet voor dat ik nog eens stampboerenkool gemaakt had met spekjes, worst en natuurlijk jus. Dit viel erg in de smaak bij haar familie en Patricia en Daniel. Patricia en Daniel waren er ook omdat zij mij naar het vliegveld zouden brengen.

We waren mooi op tijd op het vliegveld en Daniel moest weer aan het werk dus we hadden nog mooi een uurtje om koffie te drinken met ons tweeën. Maar dan moesten we toch echt afscheid nemen. Verschrikkelijk moeilijk! Drie maanden lang elke dag samen en dan nu helemaal terugvliegen en weer over een afstand communiceren. Het was moeilijker dan vorige keer maar we hebben wel iets om naar uit te zien. Dus dat maakt het dragelijker.

De vluchten waren voorspoedig en ik ben gisteren (zaterdag) geland in Nederland. Vreemd om weer de mensen op mij heen te kunnen verstaan (mits ze niet met een accent praten). Het is goed om weer in Nederland te zijn en familie en vrienden weer te zien maar het blijft wel dubbel.

• 03 Augustus 2015 - 07:48

Opa En Oma:

Chinees verstond je toch Well.??

• 03 Augustus 2015 - 08:22

Oma & Opa:

Hallo lennart.
    Welkom thuis en vandaag beginnen met je nieuwe baan,wij wensen je veel succes!!! Werk ze.

• 03 Augustus 2015 - 13:34

Anja :

Len, goed dat je weer veilig thuis bent! Bedankt voor de verslagen uit Brazilië, erg leuk om er zo een beetje bij te zijn geweest. Ik wens je sterkte, weer alleen

• 03 Augustus 2015 - 13:36

Anja :

..... (er valt wat tekst weg)....en met je nieuwe Job. Time flies!