Canyons - Reisverslag uit Canoas, Brazilië van Lennart Jonker - WaarBenJij.nu Canyons - Reisverslag uit Canoas, Brazilië van Lennart Jonker - WaarBenJij.nu

Canyons

Door: Lennart

Blijf op de hoogte en volg Lennart

27 Mei 2015 | Brazilië, Canoas

De afgelopen dagen kon ik deze blog niet bereiken maar nu dan eindelijk een verhaaltje.
Hier gaat alles rustig zijn gangetje. Nou ja, rustig... Voor ons gevoel vliegt de tijd voorbij. Ik ben hier nu al weer 3 weken en er gebeurt eindelijk niet heel veel om over te schrijven. We werken en studeren, genieten van elkaar en van de vrienden om ons heen. Gisteren hadden we nog een surprise party voor Lucas (één van onze vrienden). Erg gezellig!

Waar ik dan toch over wil schrijven is afgelopen zaterdag. We hebben namelijk met de jeugd van de kerk een reisje gemaakt. s Ochtends vroeg verzamelden we om samen met elkaar in een gehuurd busje naar de canyons te gaan. Het was prachtig weer en het beloofde dus een mooie dag te worden.

We moesten wel een eindje rijden, ongeveer 3 uur, voor onze eerste stop. Een camping waar we een barbecue (in het Braziliaans: churrasco) zullen genieten. De omgeving is prachtig! We hebben het stedelijke gebied ver achter ons gelaten. Dat is hier wel iets anders dan in NL. We moeten hier ongeveer 2 uur reizen om echt in de natuur te zijn. Maar de natuur is dan wel prachtig!

Voor dat we beginnen aan de churrasco hebben we een bijbelstudie en zingen we uiteraard ook wat liederen. (uiteraard omdat de Brazilianen erg muzikaal zijn). De bijbelstudie is lastig te volgen en Salomé doet haar best om te vertalen. Ze is er inmiddels achter dat vertalen een vak apart is.

De churrasco is heerlijk!! Dat is iets wat de Brazilianen wel kunnen. Kip boven een mooi houtvuurtje. Zie foto's. Hierna gaan we verder naar de canyons.
Het laatste stukje weg is meer een zandpad met diepe kuilen en het heeft ons inmiddels een klein uurtje gekost voor dat we er zijn. Net al bij alle andere toeristische plaatsen komen ook hier de 'wilde' dieren bedelen voor voedsel. Zie foto's

Het uitzicht hier is prachtig! Ik vind het moeilijk om het met iets te vergelijken waar ik al geweest ben. Dus ik kan niet meer zeggen dan dat het prachtig is. De Canyon is behoorlijk diep en de randen lopen vrijwel loodrecht naar beneden. Maar wat me opvalt is dat het erg groen is. Meer ga ik er niet over zeggen, de foto's doen dat wel.

  • 27 Mei 2015 - 20:07

    Arjan:

    Uhm.....ik zie geen foto's....?

  • 27 Mei 2015 - 20:16

    Lennart Jonker:

    Momentje, ik probeer ze te uploaden. Maar dat gaat niet zo snel...

  • 27 Mei 2015 - 23:20

    Marco Woensdregt:

    He Lennart en Salome,

    mooi om zo je belevenissen mee te lezen.
    Geniet van elkaar en maak er een top tijd van.

    Gods zegen voor jullie.

    marco en karine.

  • 28 Mei 2015 - 08:15

    Wouter:

    Jo Lennart!
    Leuk om je zo een beetje te volgen. Zo te lezen heb je een goede tijd daar. Ik sprak gister je mams nog even in Zeewolde. Ik speel met hun koor mee. Ze zei al dat de taal erg lastig is. Hopelijk kun je jezelf snel verstaanbaar maken.
    Supermooie foto's, doet me denken aan avontuur! Geniet ervan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lennart

Actief sinds 31 Mei 2014
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 10350

Voorgaande reizen:

04 Mei 2015 - 31 Juli 2015

Brazilië 2.0

25 Juli 2014 - 02 Augustus 2014

YouSee

16 Juni 2014 - 02 Juli 2014

Braziliëreis

Landen bezocht: