Familie, vrienden en appeltaart - Reisverslag uit Canoas, Brazilië van Lennart Jonker - WaarBenJij.nu Familie, vrienden en appeltaart - Reisverslag uit Canoas, Brazilië van Lennart Jonker - WaarBenJij.nu

Familie, vrienden en appeltaart

Door: Lennart

Blijf op de hoogte en volg Lennart

27 Juni 2015 | Brazilië, Canoas

Het is inmiddels al weer een tijdje geleden dat ik Salomé ten huwelijk heb gevraagd en afgelopen tijd hebben wat dat gevierd met vriend en familie. Vorig weekend was een oom en tante hier met hun kinderen. Ze wonen in Pernambuco, dat is in het noorden van Brazilië, waar Salomé's familie vandaan komt en waar ze ook is opgegroeid. Daarnaast kwam ook haar broer met zijn vrouw en kind. En allemaal sliepen we in dit ene kleine huisje. Gezellig druk dus.
Het was erg leuk om (meer) van haar familie te ontmoeten en ik kan het goed vinden met haar broer. Ook al blijft communicatie nog altijd een puntje, niemand spreekt Engels en mijn Portugees schiet ook nog niet echt op. Maar desalniettemin een leuk weekend gehad.

We (Salomé en ik) waren uitgenodigd door vrienden uit de kerk voor een diner en om onze verloven te vieren. Daarom zei ik voor de grap dat ik appeltaart zou maken. Maar ja, waarom ook eigelijk niet? Het is iets Nederlands en makkelijk te maken, ik moest nog wel even op internet kijken en een paar woorden vertalen maar het was een geslaagd idee! Ze vinden het heerlijk, zowel de vrieden als de familie. En andere vrienden willen nu ook appeltaart.... :D (toch wel grappig dat ik Nederlandse appeltaart leer maken in Brazilië).

We zijn door pastor Daniel uitgenodigd voor de pre-marriage course en dat willen weten graag doen. We zouden gister starten maar Salomé voelde zich niet goed. Dus dat hebben wel maar even uitgesteld.

Nu het stof is neergedaald gaat het gewone leven door. Maar desondanks tijd vliegt voorbij! Ik heb nog ongeveer een maand te gaan. Dus ik ben inmiddels aan het zoeken naar een appartement in Zwolle. Dat betekend dat ik op een gegeven moment echt terug ga... Nu maar even nog niet aandenken en genieten van deze heerlijke tijd.

  • 28 Juni 2015 - 22:45

    Opa En Oma Stam:

    Dat is zeker al een tijdje geleden dat we wat van jullie vernamen.Gelukkig dat het goed gaat en dat het gelukt is om met schoon familie kennis te maken.Mogen we aan nemen dat je goed gekeurd bent? De uitnodiging van de dominee betreft dat een huwelijks cursus? Een snel cursus? Mooi van die appeltaart, en ook nog hutspot gemaakt? Momenteel zitten we wat mooie orgel muziek te beluisteren op de radio dat is zondagsavonds vaste prik tot 11uur dan is het bedtijd. groetjes van ons, ook aan Salome en tot een volgende keer..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lennart

Actief sinds 31 Mei 2014
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 10371

Voorgaande reizen:

04 Mei 2015 - 31 Juli 2015

Brazilië 2.0

25 Juli 2014 - 02 Augustus 2014

YouSee

16 Juni 2014 - 02 Juli 2014

Braziliëreis

Landen bezocht: