Grasmaaien, zwemmen en voetballen - Reisverslag uit Svalyava, Oekraïne van Lennart Jonker - WaarBenJij.nu Grasmaaien, zwemmen en voetballen - Reisverslag uit Svalyava, Oekraïne van Lennart Jonker - WaarBenJij.nu

Grasmaaien, zwemmen en voetballen

Door: Lennart

Blijf op de hoogte en volg Lennart

26 Juli 2014 | Oekraïne, Svalyava

Vrijdag was een dagje om bij te komen. Er stond niet veel meer op de planning dan wat werk in de tuin en bij de nieuwe kerk. Na het ontbijt (met een soort van vette eier pannenkoeken en gebakken worst) hadden we een bijbelstudie. Deze was vooral bedoeld om je buddy wat beter te leren kennen.
Hierna was er wat tijd om boodschappen te doen en de tuin op te knappen. Dit is hard nodig want het gras is ruim enkel hoog en verwilderd. Het stuk grond is best groot en nu aan het eind van de dag hebben nog niet alles gehad. Nu zijn we ook niet aan één stuk door gegaan.

Na het middageten is een deel gaan helpen bij de nieuwe kerk. Slavic had gezegd dat hij een ‘tractor’ had geregeld en dat hij wel wat hulp kon gebruiken. Daar aangekomen was er nog geen ‘tractor’ en Slavic wist ook niet zeker of die nog zou komen. Na een telefoontje was de conclusie dat die niet meer kwam, verklaring: ‘Oekraïnse afspraak’. Na wat kleine hand en span diensten was het al goed warm en kwam Slavic met het goede idee dat we wel ergens konden zwemmen.
Zo gezegd zo gedaan, het riviertje was maar een klein stukje rijden. Het riviertje was niet erg diep (tot de knieën ongeveer) wel was er een behoorlijke stroming. Het was heerlijk om even af te koelen!

Na het avondeten hebben we nog met elkaar een lekker potje gevoetbald. Al met al een goede dag met heerlijk weer.