Spannend!!! - Reisverslag uit Canoas, Brazilië van Lennart Jonker - WaarBenJij.nu Spannend!!! - Reisverslag uit Canoas, Brazilië van Lennart Jonker - WaarBenJij.nu

Spannend!!!

Door: Lennart

Blijf op de hoogte en volg Lennart

29 Juni 2014 | Brazilië, Canoas

Gister de dag dat Brazilië zich moest bewijzen in de achtste finale. We zaten bij de pastor thuis en wat jongeren kwamen langs om de wedstrijd te zien. En wat was het spannend!! Natuurlijk moesten we wel voor Brazilië juichen, anders moesten we een ander onderdak zien te vinden ;). Het was krap aan maar ze hadden inderdaad gewonnen en de opluchting was groot.

De invulling van de avond was uiteraard: een bijeenkomst in de kerk. Er was een samenkomst georganiseerd met jongeren van verschillende gemeenten in Porto Alegre en Canoas. De opkomst was een redelijk en het was erg leuk om te doen. De vragen kwamen voornamelijk van de wat oudere jeugd en volwassenen maar het was goed om met elkaar te delen hoe het er kerkelijk in Nederland aan toe gaat en in Brazilië. Achteraf konden we informeel verder kletsen en kennismaken.

Vandaag gingen we samen met de jeugd van Canoas naar een kerkdienst in een andere stad. De pastor had hiervoor een bus gehuurd zodat we gezamenlijk konden reizen. Brazilianen zeggen ook wel dat ze houden van voetbal, knuffelen en eten. We werden daarom weer warm onthaald en (hoe kan het ook anders) gingen we na de kerkdienst weer samen eten. Onder het eten keken we naar de wedstrijd van Nederland. De Brazilianen juichten net zo hard (misschien nog wel harder) mee toen we op het laatste moment langs Mexico kwamen. Gelukkig zitten we nog in het toernooi anders hadden we laatste dagen waarschijnlijk vaak moeten horen dat Brazilië toch echt ‘beter’ is. Nu hopen dat de finale NED-BRA wordt…

• 30 Juni 2014 - 07:50

Arjan Jonker:

Hoi Len, het blijft leuk om te lezen ! Wanneer komen de Brazilianen naar Nederland ?

• 30 Juni 2014 - 11:17

Oma Jonker:

Hoi Lennart,leuk om jou verslagen te lezen,blijven jullie nog een week ? Het geeft je wel voldoening hé om zo bezig te zijn.Ook nog een beetje vakantie gevoel? Lfs ons.

• 30 Juni 2014 - 13:50

Oma Stam:

Hallo Lennart,
    Het einde is inzicht, we zullen je stukjes missen! Kerk gaan en Bijbel studie weet je nu hoe dat gaat.
    [UW Woord is een lamp voor mijn voet]? Uit jou verslagjes merkten we dat je genoot en dat het de moeite waard was. En nu de lange reis terug! We hopen je in goede gezondheid weer terug te zien .
    Groetjes Opa en Oma Stam.