Spreading the Gospel - Reisverslag uit Porto Alegre, Brazilië van Lennart Jonker - WaarBenJij.nu Spreading the Gospel - Reisverslag uit Porto Alegre, Brazilië van Lennart Jonker - WaarBenJij.nu

Spreading the Gospel

Door: Lennart

Blijf op de hoogte en volg Lennart

26 Juni 2014 | Brazilië, Porto Alegre

Gister zijn we gaan evangeliseren tussen de voetbalfans, de wedstrijd Argentinië – Nigeria was in Porto Alegre. Van te voren werd wel gezegd dat we geen donkere kleding aan mochten doen vanwege onze veiligheid. De vorige dag waren er ongeregeldheden geweest van de Argentijnse supporters, die in grote getalen waren gekomen. Het is voor de Argentijnen redelijk dichtbij. Maar van die onveiligheid heb ik weinig gemerkt behalve dat wat aangeschoten fans met dames op de foto's wilden.

Het evangeliseren hield in dat we bijbeltjes, met het evangelie van Johannes, uitdeelden tussen de supporters. En daarbij hopen dat we in een klein gesprekje iets over Jezus kunnen vertellen.

Het was erg mooi om te doen. Helaas waren er erg veel Argentijnse supporters en die spreken alleen Spaans. Zelf heb ik her en der een heel klein gesprekje kunnen voeren maar het was vooral mooi om het samen met mede christenen te doen. De christenen waren van een baptisten gemeente en ze nodigden ons uit een kerkdienst in de avond. Dus gingen weer naar de kerk, we gaan nu ongeveer elke dag naar kerk voor een dienst of een bijbelstudie. Het is dus een zeer goed bestede vakantie en gister was een mooie dag.

• 27 Juni 2014 - 08:23

Inge:

Elke dag naar de kerk... Best een goeie tijdsbesteding ;)
    Je brengt een stukje van de wereldwijde kerk wat dichterbij ons met je verhalen. God is groot!

• 27 Juni 2014 - 09:39

Arjan Jonker:

Mooi om te lezen, ga zo door met elkaar !