Laranja en Brasil - Reisverslag uit Canoas, Brazilië van Lennart Jonker - WaarBenJij.nu Laranja en Brasil - Reisverslag uit Canoas, Brazilië van Lennart Jonker - WaarBenJij.nu

Laranja en Brasil

Door: Lennart

Blijf op de hoogte en volg Lennart

24 Juni 2014 | Brazilië, Canoas

Gister was de dag dat oranje moest spelen en Brazilië, daarom hadden we niet veel ingepland. ’s Middags gingen we eten bij onze gastheer Louis. De Brazilianen houden van een goed middageten. Dus we kregen een typisch Braziliaans middageten: rijst, bonen, kip en wat sla. Direct na het middageten hebben we naar Laranja vs Chili gekeken.

Hierna gingen we direct door naar een stel uit de gemeente waar we met een groepje jongeren naar Brazilië vs Kameroen hebben gekeken. Tijdens de wedstrijd waren er een paar flink druk in de keuken geweest om allemaal gerechten klaar te maken uit verschillende staten in Brazilië. (Het systeem met staten lijkt wel wat op die van Amerika en omdat Brazilië zo groot is zijn er ook veel verschillen tussen de staten. Er heerst zelfs een beetje rivaliteit tussen de verschillende staten.) Het was echt geweldig lekker en er was in overvloed. De foto’s laten de verschillende gerechten zien en op het kaartje staat uit welke staat het komt en wat de vlag is van die staat. En dat allemaal speciaal voor ons.

Vandaag gaan we een tour maken door Porto Alegre en vanavond gaan we naar een Bijbelstudie.

• 24 Juni 2014 - 16:18

Denise:

Ik vind het zoooo leuk om dit te lezen, wordt er gewoon jaloers van (:
    Maar ik verwacht nu wel dat als je terug komt dat je allemaal Braziliaanse gerechten kan maken. En dat wij ern uitgebreid diner krijgen :p

Veel plezier daaro
    Liefs je kleine zusje ♡

• 24 Juni 2014 - 16:29

Arjan:

Ja, neem wat recepten mee ! En maak voor ons zo'n diner....goed plan, Denise !

• 24 Juni 2014 - 16:30

Arjan:

Maarre.....ik kan de foto's niet zien.....nog een keertje plaatsen ?

• 24 Juni 2014 - 16:32

Inge:

En neem ook wat van de (speciale) kruiden mee. Leuk souveniertje ;)

• 24 Juni 2014 - 16:43

Lennart Jonker:

Foto's komen er aan, die heb ik nog niet geüpload. Ik heb nog niet echt gezien dat ze speciale kruiden gebruiken, maar ik zal eens rond vragen.

• 24 Juni 2014 - 16:54

Gerjan:

Wij lezen ook met belangstelling mee, prachtig avontuur en een mooie ervaring.

Uiteraard zijn ook wij nieuwsgierig naar de Braziliaanse smaken ;-)
    Kun je wel een beetje koken?

• 24 Juni 2014 - 18:44

L.Stam:

Volgens ons krijg jij de smaak letterlijk en figuurlijk te pakken!
    Als het over lekker eten gaat,zijn wij ook van de partij!