Goed nieuws - Reisverslag uit Canoas, Brazilië van Lennart Jonker - WaarBenJij.nu Goed nieuws - Reisverslag uit Canoas, Brazilië van Lennart Jonker - WaarBenJij.nu

Goed nieuws

Door: Lennart

Blijf op de hoogte en volg Lennart

21 Juni 2014 | Brazilië, Canoas

Vanochtend hebben we een rondleiding gekregen van Louis (onze gastheer) over de basis. Hij is een piloot bij de Braziliaanse luchtmacht en vliegt een transportvliegtuig. Voor de mannen was dit natuurlijk erg interessant en er zijn dan ook veel foto’s genomen. Pastor Daniël gaat nog proberen of we nog bij de straaljagers kunnen kijken maar dat wordt dan op een andere dag.

’s Middags zijn we naar een project gegaan van Youth With a Mission (YWAM). Ze hebben heel een stuk land midden in de natuur, waar ze kinderen/jongeren opvangen die moeilijk op te voeden zijn of autisme hebben. Hier worden de kinderen onderwezen en leren ze Jezus kennen. Zo krijgen ze een kans in de maatschappij zodat ze niet in de drugwereld verzeild raken. Hier hebben we het eerste deel van de meegebrachte voetballen afgegeven. Ze waren er erg blij mee en we moesten ze ook gelijk uitproberen. Het was erg leuk om met de kinderen bezig te zijn.

Ons contactpersoon bij YWAM is Isaac, hij heeft al vaker opgetreden als tolk, en kan erg goed Engels. Hij heeft ons verteld dat zijn gemeente (in een andere stad bij Porto Alegre) wel kan evangeliseren rond het stadion en dat wij ook mee mogen. De eerst volgende wedstrijd is op zondag maar Daniël Avez had al een programma die dag. Waarschijnlijk gaan we dan volgende week woensdag mee evangeliseren rond het stadion. Dat is erg goed nieuws aangezien dat één van de doelen was van deze reis.