Voorbereidingen - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Lennart Jonker - WaarBenJij.nu Voorbereidingen - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Lennart Jonker - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen

Door: Lennart

Blijf op de hoogte en volg Lennart

31 Mei 2014 | Nederland, Zwolle

Vandaag voor het eerst met de hele groep bij elkaar gezeten. Nou ja, 'hele groep'... We zijn met 5. We komen bijna allemaal uit een ander deel van Nederland en we zijn met 4 jongens en 1 meid. Het was goed om elkaar te ontmoeten en een beetje kennis te maken, want daar moeten we het meer dan 2 weken met elkaar uithouden ;). Op de foto is de groep de te zien en een paar kinderen die voetballen kwamen brengen. Deze kinderen, van een basisschool in Steenwijk, gaan binnenkort een schoenenpoets-actie houden om ballen te kopen voor de kinderen in Brazilië. Nu hebben ze de ballen al zodat wij die mee kunnen nemen en overhandigen aan onze contactpersonen daar.

Vanuit de Verre Naasten kregen we veel praktische informatie over de reis, Brazilië als land, de mensen en cultuur en ook een stukje planning. Dus eigenlijk alles wat ons te wachten staat. En ik moet zeggen: hoe meer je er mee bezig bent, hoe meer zin ik er in krijg om er echt naar toe te gaan.

De planning is een mooie variatie tussen evangeliseren, mensen ontmoeten, plekken bezoeken en vrije tijd. Zo zullen we een paar dagen op het vliegveld evangeliseren, projecten bezoeken die vanuit de kerk worden georganiseerd, de omgeving bekijken en naar de wedstrijd AUS-NED gaan. Genoeg te doen dus in die 2,5 weken dat we er zijn.

Hetgeen waar ik misschien wel het meeste naar uitzie is om bij de mensen thuis te komen. We verblijven daar namelijk bij gastgezinnen. Dus ik verwacht dat we echt iets meekrijgen van de cultuur en dus niet als een toerist alleen de mooie plekjes zien.

• 16 Juni 2014 - 23:22

L.Stam:

Lieve Lennart,
    Wij hebben jullie vlucht kunnen volgen .De landing was ongeveer 7 min voor 11.Een lange zit ?of is het meegevallen? Een mooie gelegenheid om elkaar wat beter te leren kennen. we hopen dat je een leuke gast gezin treft en dat je een leerzame tijd zult hebben. Moge de Heere jullie zegenen!
    Groeten Opa/Oma Stam.